Finally! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tjerry Alsemgeest - WaarBenJij.nu Finally! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tjerry Alsemgeest - WaarBenJij.nu

Finally!

Door: tjerryalsemgeest

Blijf op de hoogte en volg Tjerry

04 Juli 2011 | Australië, Hervey Bay

G'day mates,

Ik wil jullie allemaal bij deze mededelen dat ik ben aangekomen in het land van de Aussies!

Na afscheid genomen te hebben (zonder tranen, waar ik jullie heel dankbaar voor ben!) moest ik nog een tijdje wachten op het vliegveld van Dusseldorf. Uiteindelijk ben ik maar naar de gate gegaan, waar helemaal niemand was.. gelukkig kwam er even later een Duitse jongen aanlopen en een Nederlandse man. Wat bleek, we hadden een privejet! We zaten met zijn drieeen in een verder leeg vliegtuig. Fijne vlucht was dat met een mooie zonsondergang, terwijl Ben veel vertelde over zichzelf. Hij heeft mij ook naar de volgende gate gebracht, want Frankfurt is nogal groot! Ik moest met zo'n shuttle naar een andere terminal en zelfs daar ging hij nog even mee. Dat was heel erg fijn voor mijn zenuwen!

Ik moest daarna heel lang in de rij staan om door de douane te komen, dus ik dacht eigenlijk dat ik te laat voor boarden zou zijn. Maar aangezien er op het vliegtuig naar Singapore duizenden mensen kunnen en ik een van de laatste seats had, was ik just on time! De reis viel echt mee, we kregen lekker eten, allemaal een eigen tv en een dekentje en naast mij zat een heel aardige man uit Nieuw-Zeeland Mike, die ook weer heel veel heeft gepraat en ik dus al goed mijn Engels kon opfrissen. Hij kwam zelf net terug van een Europa trip hij was in Engeland, Dublin, Duitsland geweest en had daarna nog 8dagen rond gevaren langs Griekse eilanden en hij ging nu zijn vrouw opwachten met een fles champagne. Na zijn verhalen heb ik nog een filmpje gekeken en viel ik al snel in slaap! De landing was echt geweldig, zonder gehobbel of wat dan ook vlogen we over de rijstvelden (denk ik) en landen we in het vochtige Singapore.

In Singapore had ik wat meer tijd en heb ik maar gewoon gebruik gemaakt van het internet en wat stilgezeten want ik was best duizelig. Toen eindelijk mocht ik op het vliegtuig naar Brisbane! Ik zat naast drie saaie mannen en ik had ook niet veel geslapen dus dat was jammer. Maar niks kon mijn blijer maken dan het idee te zijn geland in Australie. We moesten door een strenge controle met een application form. En natuurlijk had ik nog heel veel eten van mam in mijn tas zitten dus ik moest in een aparte rij. Daar ging een hond snuffelen aan mijn tassen en gelukkig zat er niks verkeerds in! Ik moest heel lang wachten op de bus het was pas half 7 's ochtends en ik moest pas om kwart voor 11 op de bus.. Ik heb daar weer een man ontmoet Jack. Hij heeft een bed en breakfast in Byron Bay, so he gave me his card.

Ik voelde me echt zo misselijk en moe en de bus was uiteindelijk ook nog te laat, maar gelukkig ik zat er in en ik viel dan ook meteen in slaap want ik had het gevoel dat het nacht was. Later stopte we even ergens voor een break en begon ik maar te praten tegen een jongen die naast me zat. Hij kwam uit Dublin en zwierf hier al 2 jaar rond, dus hij heeft me heel wat tips kunnen geven!

Toen zag ik het bordje Hervey Bay, na 6 uur in de bus te hebben gezeten, it was a bumpy ride, was ik dan uiteindelijk daar! John kwam mij ophalen met de auto en toen ik in het (best wel grote) huis aankwam heb ik meteen kennis gemaakt met het meisje uit Noorwegen: Vilde en uit Italie: Eleonora. Er zijn nog twee andere meisjes uit Hervey Bay uit Noorwegen: Sonia en uit Italie: Sara. Ik kon me even snel douchen en daarna hadden we een soort christmas dinner met wat lionsmembers. Ze hebben hier nog een keer kerst in juli omdat het dan een beetje koud is (zoals wij dat hebben in de films) haha. Ik was zo kapot en ik kon bijna niet mijn ogen openhouden. Uiteindelijk mocht ik omg 9 uur gaan slapen. Ik heb 's nachts nog wakker gelegen maar het gaat nu wel goed.

Volgende dag zijn we naar een speak-easy toastmakers club geweest. Het was gewoon een spreekclub en there we had lunch. Daarna zijn we even de pier opgelopen en winkeltjes bekeken. Hervey Bay is echt een leuk klein plaatsje. Daarna zijn we fish and chips gaan eten met alle andere meiden. Om 6 uur is het hier al helemaal donker dus daar moet ik nog wel even aan wennen, want je voel je meteen moe en wil slapen!

In het park zijn we op zoek gegaan naar Possums (googlen!) en Kris had een bakje met appels en uiteindelijk zagen we er een paar in de bomen en hebben we ze kunnen voeren dat was echt cool! Je kunt je niet voorstellen dat er zoveel gekke dieren hier rondlopen in het wild. Als je 's ochtends op staat hoor je vogelgeluid alsof je in de dierentuin bent. En als je denkt dat je een normale vogel ziet heeft ie een knalrode buik en een felgroene rug.

Morgen gaan we naar een reptielenhuis. Ik zal nu maar is een eind aan mijn verhaal breien maar ik wilde jullie alvast even goed op de hoogte brengen! Want ik weet niet hoe vaak ik iets kan mailen. Ik vind het ook niet leuk om zo vaak te vragen of ik achter de computer kan. Deze week gaan we nog veel zien omdat de andere meisjes er maar een week zijn en volgende week kan ik met Vilde gewoon wat relaxen. We willen ook allebei heel graag naar de Harry Potter premiere dus dat zou leuk zijn!

Laat alsjeblieft een reactie achter zodat ik nog wat van het thuisfront hoor!

Lots of kisses from Australia

  • 04 Juli 2011 - 10:22

    Mama:

    Hé lieve schat, wat fijn dat je reis zo goed verlopen is! En ik vind het helemaal niet erg als het zo'n lang verhaal is,hoor! :) Ik ben nu al benieuwd naar alle foto's.Ik zal het uitprinten en voor opa en oma meenemen. Groetjes van Dini,ze heeft net ook je verslag zitten lezen. Je zult wel wat voor je haar moeten kopen: het flesje zat nog in mijn tas (oeps). Dikke knuffel, mama

  • 04 Juli 2011 - 12:25

    Gijs:

    Schat! Wat een verhaal zeg en dat alleen over de vliegreis en den eerste dag whaha, ik ga nog veel te lezen krijgen zie ik al wel :D probeer toch maar lekker veel van je te laten horen ook al weet ik dat je dat niet wil :p veel plezier lief en ik hoor t allemaal wel weer! Xxxxx

  • 04 Juli 2011 - 14:59

    Olaf:

    Wat een reis zeg. Goed om te horen dat het allemaal goed is verlopen! Ga maar lekker genieten daar down under en we zien vanzelf wel de foto's verschijnen!

    Liefs,
    Olaf

  • 04 Juli 2011 - 16:03

    Marjo:

    Ha, Tjerry, je hebt schrijvers talent. Heerlijk om zo'n reisverslag te lezen. Ga dat maar vooral volhouden. Kan je later weer in je fotoboek verwerken.
    Veel plezier daar.
    Vannacht komt Lisa terug dus nog een dagje wachten op haar reactie.
    doeg.

  • 04 Juli 2011 - 17:45

    Uncle T:

    Geweldig om je reisverslag te lezen. Lekker he zo'n lange vliegreis, maar ja....dan ben je ook ergens, niet waar? Gisteren hebben we de verjaardag van oma gevierd en ik weet zeker dat ze daar van genoten heeft. We hebben haar een ligstoel gegeven. Dan kan ze lekker gaan liggen slapen in de tuin, fiesta, fiesta! Ik kijk uit naar je volgende verslag. Hugs

  • 04 Juli 2011 - 18:22

    Eline:

    Tjerryberry! Wat een mooi verslag, net zo lang als je reis haha. Leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet! Ik hoop dat je snel went in je ´voorlopige´ family! Wij zitten hier in Barcelona, super mooi, sehr gut weer, heel druk, leuke clubs en leuke mensen! Heel veel plezier en we hopen snel weer wat van je te horen!
    xxx Eline, Dana, Anahita, Libby en Iris

  • 04 Juli 2011 - 19:05

    Marcus:

    Tjerry, bedankt voor het mooie
    reisverslag. je hebt inderdaad
    schrijverstalent. Met genoegen het
    hele verhaal gelezen en ik wens je
    een heel prettige tijd toe.

  • 05 Juli 2011 - 08:54

    Tante Anneke:

    Hoi Tjerry Fijn dat je goed bent aangekomen. De vliegreis is al een belevenis op zichzelf. En wel leuk dat je in zo,n korte tijd al een hoop mensen heb leren kennen. Daar zullen er vast nog wel een hoop bij komen. Geniet ervan en wij kijken weer uit naar je volgende reisbrief.
    Lieve groetjes van Rob en Anneke.

  • 05 Juli 2011 - 11:22

    Alexandra:

    Ik ben de eerste 2 dagen ook rond 8 uur gaan slapen :P
    Ik ga denk ik harry potter ook zien rond de 15de ofso, maar ik wil transformers 3 ook nog zien, nog even kijken of dat kan :)

    Wel leuk dat je ook een blog heb :D Nu kan ik lezen wat jij aan de andere kant van Australië doet :)

  • 05 Juli 2011 - 11:32

    Lotte Pulles:

    Klinkt echt super Tjerry & wat een schrijftalent haha! Fijn dat de reis ook zo goed is verlopen! Geniet er van en wie weet tot eind augustus in Sydney!! x

  • 05 Juli 2011 - 11:38

    Lisa:

    Heel mooi geschreven Tjerry, zo krijgen we allemaal wel een goed beeld van je reis. Waar ik nog benieuwd naar ben, voelt het voor jou ook als winter daar? En jij vindt overal wel iemand om tegen te praten, haha! Heel veel plezier en geniet ervan meid!
    Xxxx

  • 05 Juli 2011 - 13:02

    Friso:

    Wauw! Pas een paar dagen in Australie en je hebt nu al heel veel mensen ontmoet! Supertof. Heel veel plezier nog daar! Ga 1000000000000000 procent genieten van deze tijd. Misschien wel een van de mooiste uit je hele leven.

    Friso :)

  • 06 Juli 2011 - 14:28

    Derk:

    Joehoeee Aussie! Leuk verhaaltje hoor! Fijn dat je een goede reis hebt gehad (ookal was ie lang, want ik zou echt kapot gaan zeker met zo'n bumpy ride er achteraan haha!) en veel al hebt kunnen kletsen met mensen! Zo te lezen heb je het daar erg goed naar je zin al! Ik zal proberen vanuit italie op de hoogte te blijven ;)! Heel veel plezier nog! xxxxx

  • 07 Juli 2011 - 21:16

    Oom Jaap:

    hey Tjerry

    jeetje sorry ik heb je gemist. had het verkeerd in mn agenda staan en dacht dat ik je zaterdag nog zou zien bij de verjaardag van Nikki. dus sorry daarvoor !
    maar gelukkig kan ik je verhalen volgen.
    zit mn nichtje ineens in australie!
    nou je gaat denk ik nog heel veel meemaken en ben heel benieuwd naar de verhalen
    have fun !!!
    X

  • 08 Juli 2011 - 13:14

    Mama:

    Hé backpackertje, is het geen tijd dat je je locatie aanpast. Ik krijg nog steeds een kaartje van Drunen in beeld ;-)

  • 09 Juli 2011 - 09:51

    Marosjes:

    Heee Tjerrie! We hebben allemaal aandachtig je verslag gelezen. Heel fijn te lezen dat je veilig/heelhuids bent aangekomen! Geniet d'r van! XXX!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Down Under

2 maanden backpacken in Australië na mijn diploma

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Eind van mijn reis

15 Augustus 2011

Australia en zijn contrasten

08 Augustus 2011

De tijd vliegt

22 Juli 2011

Trip inland

18 Juli 2011

Genieten!
Tjerry

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 33059

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 03 Juli 2014

Kaapstad

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Down Under

Landen bezocht: