Drukke week - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tjerry Alsemgeest - WaarBenJij.nu Drukke week - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tjerry Alsemgeest - WaarBenJij.nu

Drukke week

Door: tjerryalsemgeest

Blijf op de hoogte en volg Tjerry

13 Juli 2011 | Australië, Hervey Bay

Lieve mensen daar aan de overkant,

De eerste week is voorbij gevlogen en ik moest mezelf dan ook er even toe zetten mijn tweede verslag te schrijven en niet weer achter Skype of Facebook te kruipen.

Dinsdag 5/7
Naar Snakes Down Under geweest, onderweg heb ik nog veel geslapen! We kregen daar uitleg over verschillende slangen, instructies over wat je moet doen als je er een tegen komt. Want jawel, hier in Australie kronkelen de pythons gewoon in je achtertuin. Ik mocht er daarna eentje vasthouden. Je kunt je niet voorstellen dat die dikke gladde slang om je nek ook voorkomt in het land zelf. In het park waren verschillende reptielen en kikkers. Rond de middag werden de grote krokodillen gevoerd, wat een monsters! Ze lieten hem met een stok de ' death roll' maken en daarmee probeert de krokodil zijn slachtoffer te doden. Daar nog lekker geluncht met de meiden en toen gingen Vilde, Kris en ik naar het plaatsje Childers, waar nog vrij oude gebouwen staan en op elke hoek een pub! In een van die gebouwen was tien jaar geleden een hostel in brand gestoken en zijn er verschillende backpackers omgekomen. We zijn naar het memorial geweest in het gebouw zelf en ik heb daar brieven in het Nederlands gelezen van familieleden. Erg heftig! Na dit bezoek zijn we naar huis gegaan en mochten Vilde en ik in de jacuzzi. Heerlijk, de vakantie kan zo echt beginnen!

Woensdag 6/7
In de ochtend zijn we met Kris naar haar scrapbooking-winkel gegaan. Dat is van foto's een gezellig druk knip en plak werk maken. Ik vond het een beetje een Amerikaanse oude oma hobby, maar uiteindelijk was het hartstikke leuk en neem ik een mooi boekje mee naar huis! Daarna zijn we met alle meiden naar het strand gegaan. Langs het strand staan verschillende picknicktafels met een elektrische BBQ, die iedereen gewoon gratis kan gebruiken (zouden ze eens in NL moeten proberen) Daar heb ik mijn eerste bread roll met een flink stuk steak op zitten eten, terwijl ik uit keek over de blauwe blauwe zee! Op de weg naar huis hebben DVD's gehuurd en er al 2 in hun thuisbioscoop gekeken. Ik merk nu al dat ik al veel Engelse woorden gebruik als ik naar thuis bel en zelfs nu ik dit schrijf hoor ik mezelf in mijn achterhoofd Engels praten.

Donderdag 7/7
Heerlijk uitgeslapen (dat kan ik nu goed ik ben helemaal gewend aan de tijd!) en rond een uur of 11 naar een Lions meeting gegaan. Dat was bij mensen thuis die een rural property hebben. Dat is een huis met een groot stuk land. We hebben daar een presentatie moeten geven voor ongeveer 30 members van de Lions. Ze waren allemaal heel aardig en de gastvrouw had gezegd dat ' my home your home' was. Tijdens de BBQ werden we verspreid over verschillende tafels en kreeg ik van de oude mannen grote verhalen te horen en sarcastische grappen. Iedere Aussie heeft zijn roots ergens anders, omdat de Aboriginals natuurlijk de oorspronkelijke bewoners zijn. Dus vandaag heb ik een Australische man met een Duits accent horen praten, dat was erg grappig! In the afternoon zijn we verder gegaan met scrapbooking en 's avonds hebben we de film: Priscilla, the queen of the desert gekeken.

Vrijdag 8/7
Helaas ging om 6 uur al de wekker, want we moesten vroeg naar de ferry die ons bracht naar Fraser Island! Het was ijskoud op de boot en het zou nog wel even duren voordat het warm werd, onderweg hebben we twee dolfijnen zien zwemmen! Toen we aankwamen moesten we in grote trucks gaan zitten en werden we naar de andere kant van het eiland gebracht. We werden helemaal door elkaar geschud over die zandpaden, heuvels en stenen. In het midden van het eiland is er regenwoud, dat was prachtig! Bomen die ik nog nooit gezien had en vormen en kleuren die ik nog nooit samen had gezien, het voelde een beetje magisch in dat kleine stukje regenwoud. Daarna gingen we verder in de achtbaan (1 uur rijden naar de andere kant) en uiteindelijk reden we op het strand. Wat een ruimte! Plotseling riep iemand WHALE en ja hoor in de verte zag je walvissen uit het water komen en weer terugvallen. Ongelofelijk, het idee dat die grote dieren op dezelfde plek leven als wij, kleine mensjes. De chauffeur zei: 'that's what nature gives' En als het nog niet beter kon, zagen we ook nog een Dingo lopen. Daarna hebben we het Maheno Shipwreck gezien, Eli Creek en Lake McKenzie, gewandeld in het regenwoud. Het waren allemaal prachtige stukjes natuur. Ik vond het wel te toeristisch. Bordjes overal en moeite doen om een foto te krijgen zonder toerist. Maar al met al was het een bijzondere dag, die werd afgesloten met onze eerste sunset op de ferry back home.

Zaterdag 9/7
Om 11 uur naar het vliegveld van Hervey Bay om Eleonora af te zetten. Ik ben erg blij dat zij niet degene is die 3 weken met mij moest blijven. Sonia en Sara zijn nu ook weg, dus het is echt alleen Vilde and me now. Harstikke gezellig! We zijn daarna doorgereden naar een klein parkje waar veel vogels zouden moeten zijn, maar dat viel uiteindelijk wel mee. Rond een uur of 2 naar Toogoom gereden dat is een ander deel van Hervey Bay aan het water. Lekker van prawns zitten te genieten terwijl de kaketoe's en papegaaien om je oren vlogen. Ik verbaas me nog steeds over die exotische dieren die ik hier hoor en tegenkom! Toen we terug naar huis reden vertelde Kris dat ze in die buurt heel veel kangaroe's hadden gezien en plotseling was daar dan ook een kangaroe! 4 zelfs! Oh, ik was zo blij, ze waren zo groot en mooi, hoe ze met hun staart verder hupppen. Eindelijk had ik dan een kangeroe gezien, in het wild! Aan het eind van de middag kwamen de beste vrienden van Kris and John en ze hadden hun hyperactieve kleinzoon Joshua meegenomen. Dus ik heb de hele avond Wii games gespeeld!

Zondag 10/7
Lekker uitgeslapen en natuurlijk met Josh op de Wii gespeeld. En toen zijn we naar Fraser Coast Tess Wildlife Sanctuary geweest in Maryborough. We kwamen binnen en het zag er allemaal een beetje slordig uit (ik realiseerde me pas later dat dit park was getroffen door de overstromingen) en opeens kwam er een kangaroe naar me gehupt, zomaar, zonder dat ze achter een hek zaten! Ze waren zo zacht! We hebben daar de hele dag rondgelopen. Emu' s en kangaroe's gevoerd, eindelijk een Kookaburra horen lachen en er was een pauw die zijn prachtige veren uitstrekte. Aan het eind mochten we naar de Dingo's. Dit park is het enige park in Australie, die tamme Dingo's hebben. Dingo's zijn wilde honden en erg gevaarlijk. Dus het was erg speciaal dat wij ze mochten aaien. Toen zijn we naar McCafe geweest (koffiecorner in de MacDonalds) en weer naar huis. 's Avonds hebben Kris, Vilde en ik elkaar nog allemaal plaatsen in Nederland en Noorwegen laten zien. Het was erg leuk om te zien hoe ze reageren om dingen die jij eigenlijk zo normaal vind.

Dit was dus mijn eerste hele drukke week, maar zoals jullie kunnen lezen wel een prachtige week! Ik heb al veel mogen zien en ik heb ook al veel verschillen kunnen ontdekken. Ik merk dat ik me nu een beetje op mijn plek ga voelen en dan kun je het beste alles waarnemen en zien wat je nou leuk vind of niet!

Liefs voor Nederland!
En ik ben benieuwd naar jullie reactie!
WORDT VERVOLGD


  • 13 Juli 2011 - 14:22

    Olaf:

    Jeetje wat maak jij toch allemaal voor gave dingen mee! Dat zit wel goed daar als ik dat zo lees. Heel veel plezier de komende week en op naar het volgende verslag ;)

    Liefs,
    Olaf

  • 13 Juli 2011 - 16:22

    Je Sistaaa & Guusje:

    Hee sis! echt super leuk om te lezen je hebt het zeker wel druk gehad! Guusje zegt dat je moet beseffen dat je het heel goed hebt haha, wij hebben het hier ook heel erg naar ons zin kan niet wachten om je alle verhalen te vertellen! :D Heel veel liefs uit Renesse

  • 13 Juli 2011 - 16:53

    Lisa:

    Waaauw Tjerry, je onderneemt wel veel zeg! Zoals je schrijft voelt het net alsof ik er zelf ook een klein beetje ben. Enjoy! Kusje Lisa

  • 13 Juli 2011 - 17:36

    Marjo:

    Hey Tjerry, fijn weer wat te lezen. En nu het kaartje erbij zit kan ik meteen zien waar de plaatsen zijn waar jij geweest bent. Ik kijk weer vol ongeduld naar je volgende verslag.
    Geniet er van Marjo

  • 14 Juli 2011 - 15:09

    Marcus:

    Lijkt mij heerlijk als je nog zo jong
    ben om zoveel moois te kunnen zien
    en te mogen mee maken. Geniet er
    van. Liefs, Marcus.

  • 15 Juli 2011 - 14:44

    Mama:

    Wat een heerlijke week heb je al gehad! En fijn dat het zo goed klikt met Vilde. Als het kan moet je voordat je naar het kamp gaat nog wel even wat foto's erop zetten. Daar kan ik er nl niet genoeg van zien. xx Mama
    Oh en voor de mensen die dit lezen: Tjerry bedoeld met "benieuwd naar jullie reactie" eigenlijk dat ze wilt dat als je dit gelezen hebt, je gewoon reageert zoals degene hierboven ook hebben gedaan. Dat is voor haar d'r lijntje met thuis!!!

  • 15 Juli 2011 - 14:46

    Mama:

    Alvast bedankt,wilde ik nog zeggen ;)

  • 16 Juli 2011 - 15:49

    Uncle T And Auntie R:

    Tjerry een beestachtig verhaal. We moeten nu echt foto's zien anders gaan we je niet meer geloven -) We hebben zo het idee dat je het reuze naar je zin hebt en zijn heel jaloers dat wij daar niet zijn (niet echt hoor!). Nu we dit schrijven lijkt het hier wel herfst. We hebben een beetje een rare zomer en dan te horen dat je in de jacuzzi relaxed....summer dreams! Dat McCafe is voor ons nieuw. Idee voor NL? Even de hotelschool volgen en dan pluggen in Nl, new business opportunity. We kijken uit naar je volgende verslag EN FOTO'S.

  • 17 Juli 2011 - 04:35

    Tjerry:

    OH en bedankt voor jullie lieve berichtjes! Echt super leuk om te horen!

  • 17 Juli 2011 - 20:57

    Evelien:

    Hee tjerry,
    Wat heb je al gave dingen mee gemaakt daar! En daar zal natuurlijk nog veel bij komen. Gaaf dat je het zo goed met Vilde kan vinden, zag ook al foto's van jullie op facebook. Leuk dat ik je zo een beetje kan volgen, en wat schrijf je lekker weg! Have fun and enjoy :). xx.

  • 18 Juli 2011 - 11:38

    Rob En Anneke:

    Hallo Tjerry Wat een fantastische week heb jij al achter de rug. Al zoveel gezien en beleefd. Dolfijnen gezien dat lijkt mij geweldig Rob en ik zijn in Indonesie op dolfijnentour geweest en behalve een stipje in de verte hebben wij niets gezien. Was natuurlijk erg jammer . Ik denk dat je ook al heel fijn weer heb vergeleken met hier in Holland lijkt het wel herfst
    Nu Tjerry wij wachten je volgende mailtje weer af Heel veel plezier en vele groetjes van Rob en Anneke.

  • 18 Juli 2011 - 11:54

    Toine:

    Hoi Tjerry,

    Met veel plezier en wel een beetje jaloers al je mooie foto's zitten bekijken en je verhaaltjes gelezen. Wat een ervaring zeg. We zetten Australië ook maar op ons "To Do-lijstje". Have fun and enjoy.

    Nu je Pa nog aan de Facebook enzo zien te krijgen.

    Groet, Toine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Down Under

2 maanden backpacken in Australië na mijn diploma

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Eind van mijn reis

15 Augustus 2011

Australia en zijn contrasten

08 Augustus 2011

De tijd vliegt

22 Juli 2011

Trip inland

18 Juli 2011

Genieten!
Tjerry

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 33072

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 03 Juli 2014

Kaapstad

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Down Under

Landen bezocht: