Let's go! - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Tjerry Alsemgeest - WaarBenJij.nu Let's go! - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Tjerry Alsemgeest - WaarBenJij.nu

Let's go!

Door: Tjerry Alsemgeest

Blijf op de hoogte en volg Tjerry

17 Augustus 2013 | Nederland, Drunen

Lieve mensen,

Aanstaande maandag vertrek ik voor 6 maanden naar Kaapstad. Overmorgen kan ik dus al zeggen. Wat is de tijd snel gegaan, ik kan me nog herinneren dat ik net naar de Hotelschool ging en wist dat ik ergens een keer op stage zou gaan. Dat die dag nu bijna aangebroken is, kan ik nog steeds niet echt beseffen!

Ik heb er héél veel zin in! Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging en voel me weer een klein kind in een hele grote snoepwinkel, wat betreft een nieuw land ontdekken!! Al sta ik er dit keer wel wat anders tegenover dan met Australië. Ik wilde toen heel graag weg en iets nieuws doen, terwijl ik nu net een druk, mooi leventje in Maastricht heb opgebouwd. Daarnaast heeft het overlijden van oma me een beetje aan het denken gezet. Waarom wil ik zo graag ver weg, als de mensen waarvan ik houdt gewoon binnen handbereik zijn. Toch ben ik veel te nieuwsgierig naar Zuid-Afrika en kan ik niet wachten om te gaan! Daarnaast moet ik mezelf er de hele tijd aan herinneren: ‘Tjerry dit is niet zomaar een pretreisje, je gaat op stage, je doet dit natuurlijk in eerste instantie voor je opleiding.’ Oh ja.. ach dat neemt niet weg dat ik er alles uit ga halen wat er in zit!

Mijn gedachten zal je hier nog vaker te lezen krijgen, want ik wil weer proberen wat blogs te schrijven voor de nieuwsgierigen onder ons. Echter, ik zal jullie eerst van wat basic informatie voorzien. Maandag begint mijn grote avontuur met Marlin en Stan, waarmee ik een autootje heb gehuurd en de Garden Route ga ontdekken. De Garden Route loopt ongeveer van Kaapstad tot aan Port Elizabeth. Hier hebben we twee weken de tijd voor en gaan dus alvast lekker de omgeving verkennen voor we echt aan onze stage beginnen.

De tweede dag van september begin ik aan mijn RDM stage in Protea Hotel President, Cape Town. Dit houdt in dat ik achter de receptie van het hotel sta en in de housekeeping ga werken. Aan het begin van mijn stage zal duidelijker worden wat ik precies allemaal ga doen en wanneer. Ik woon dan inmiddels in een studentenhuis in Green Point, vlakbij de Waterfront, samen met nog 9 andere hotello’s, dus dat wordt wat!!

I’ll keep you posted!
Heel veel liefs en see you in 6 months! !

Tjerry

Website hotel: http://www.proteahotels.com/hotels/Pages/protea-hotel-president.aspx
Adres studentenhuis: 9 Upper Hillside Terrace, Green Point, Cape Town

  • 17 Augustus 2013 - 12:45

    Anne:

    Goede reis Perry! Enjoy!
    Bij de volgende blog verwacht ik wel foto's van de big five :)
    xxxxx

  • 17 Augustus 2013 - 16:28

    Marcella De Bruin:

    Lieve Tjer,
    Heel veel plezier, geniet, maak mooie foto's met je te mooie nieuwe shiny camera en... I see you in South-Africa!!!
    Heel veel lieeeeefs xxxx

  • 19 Augustus 2013 - 14:52

    Toine Van Arendonk:

    Hoi Tjerry,

    Wat een prachtige uitdaging weer. Om jaloers op te worden, maar zo hoort dat ook een beetje ... 'ouderen' die bij al die mogelijkheden van de nieuwe generatie een klein beetje jaloers worden. Maak er een prachtige, inspirerende en leerzame tijd van! Een beetje jaloers zijn we ook wel op je ouders, die weer een mooie aanleiding hebben voor een prachtige vakantie. Have fun.

    Toine van Arendonk & fam

  • 20 Augustus 2013 - 15:28

    M.C. Bax:

    Tjerry, veel succes toegewenst met de stage in Zuid Afrika en geniet er maar van.
    Hartelijk gegroet en tot ziens tzt. Marcus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Drunen

Tjerry

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 980
Totaal aantal bezoekers 33069

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 03 Juli 2014

Kaapstad

01 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Down Under

Landen bezocht: